fredag 7 januari 2011

Sömn?

God morgon kära ni!

Blev hemma idag också, har fått hosta nu, och en äcklig hals :( Men det är väl värst såhär på morgonkvisten.. Dessutom har jag INGET minne av att klockan ringde imorse?? Fast jag vet att jag stallde den igår kväll. Måste ha stängt av den i sömnen eller nått. Å sömnen ja, jag har väl ALDRIG varit med om att det varit såhär svårt att ta sig ur en jetlag?? När klockan var 2-halv3 inatt gick jag på insomningstabletterna (kanske därför jag inte minns att klockan ringde imorse??), hade då lite smått panik av att inte kunna sova när man vet att man ska upp tidigt å jobba. Å nu har jag ont i både nacke å huvud, måste ha somnat i någon konstig ställning inatt eller nått.. Skit irriterande.
Å dessutom måste jag ta mig till telenor butiken med min mobil också, hade tänkt att göra det efter jobbet idag, men kanske får vänta till imorgon med det då.. För som ni kanske vet, så snubblade jag lite lätt (men föll ganska hårt) på en trotoarkant i höstas och slog sönder min axel. Jag hade mobiltelefonen i jackfickan, så displayen fick 2 stora fina sprickor.. Sedan upptäckte jag att när jag köpte min mobil i april, så hade jag tecknat en extra försäkring på den, som jag har förstått det som är en så kallad "drulleförsäkring" vilket jag tycker borde innefatta denhär händelsen..



Såhär står det på telenors hemsida:
"En enkel hemförsäkring gäller i regel inte för skador som kan drabba din telefon eller ditt modem utan man måste teckna ett utökat allriskskydd så kallat "drulletillägg". Gemensamt för de flesta hemförsäkringar med allriskskydd är att självrisken är hög och att de tillämpar åldersavdrag, det vill säga att produkten minskar i värde över tid. Telenors försäkring gäller utan åldersavdrag och har en självrisk på 600 kr för mobiltelefoner och 0 kr för mobila modem."

Så för 600kr borde jag antingen få mobilen lagad eller få en ny om den inte går att laga? Har jag förstått det hela rätt då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar